CSR, reklama, sprzedaż premiowa, sponsoring, reprezentacja (11.08.2023)

Dostęp na Cena
365 dni 99,00 zł netto (121,77 zł brutto) / 1 os.

Cena zawiera:
  • roczny dostęp do nagrania wideo ze szkolenia,
  • roczny dostęp do materiałów szkoleniowych (pdf do pobrania),
  • roczny dostęp do imiennego certyfikatu szkoleniowego (pdf do pobrania).

Nagranie szkolenia, które odbyło się w dniu 11.08.2023 r.
Czas trwania: 2 godz.

  • 10:00-12:00 Szkolenie online
  • 12:00-12:30 Sesja pytań i odpowiedzi
Tematyka: VAT CIT PIT
  1. Podstawowe pojęcie
    • CSR – społeczna odpowiedzialność biznesu
      • próba zdefiniowania CSR
      • działania CSR na przykładach zaczerpniętych z obrotu gospodarczego
    • reklama
    • sprzedaż premiowa
    • sponsoring
    • reprezentacja
  2. Podatek VAT
    • działanie w charakterze podatnika VAT (działalność charytatywna vs działalność gospodarcza)
    • prawo do odliczenia podatku naliczonego względem CSR, reklamy, sprzedaży premiowej, sponsoringu, reprezentacji – ocena związku z działalnością gospodarczą (opodatkowaną)
    • nieodpłatne przekazanie towarów w kontekście CSR, reklamy, sprzedaży premiowej, sponsoringu, reprezentacji:
      • cele działalności gospodarczej vs cele niezwiązane z działalnością gospodarczą
      • wyjątki dotyczące próbek, prezentów o małej wartości oraz towarów o charakterze niekonsumpcyjnym
    • nieodpłatne świadczenie usług w kontekście CSR, reklamy, sprzedaży premiowej, sponsoringu, reprezentacji:
      • nieodpłatne użycie towaru
      • nieodpłatne świadczenie usługi z uwzględnieniem wykładni unijnej
    • „Technikalia” wykazywania dla celów podatku VAT nieodpłatnych świadczeń (obowiązek podatkowy, podstawa opodatkowania, wysokość opodatkowania)
    • Barter oraz wspólne przedsięwzięcie gospodarcze a podatek VAT
  3. Podatek CIT/PIT
    • Koszty uzyskania przychodów z tytułu zakupu usług promocyjnych / reklamowych / marketingowych / CSR / sprzedaży premiowej 
    • Usługi reklamowe nabywane od zagranicznych przedsiębiorców a podatek u źródła i podatek od przerzuconych dochodów
    • Jak dobrze dla celów podatkowych napisać umowę sponsoringową?
    • Reprezentacja jako zdarzenie, które nie generuje kosztów uzyskania przychodów
    • Akcje marketingowe w podatku PIT
      • Konkursy
      • Sprzedaż premiowa
      • Świadczenia związane z reprezentacją i reklamą
      • „PIT-11 przekazywany wraz z prezentem”
  4. Pytania i odpowiedzi
Katarzyna Wojtowicz-Janicka

doradca podatkowy, radca prawny

Wspólniczka w kancelarii Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka w Krakowie, od 18 lat zajmuje się prawem podatkowym, doradzając klientom i reprezentując ich przed organami skarbowymi oraz sądami administracyjnymi.

Paweł Łabno

doradca podatkowy

Wspólnik w kancelarii Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka w Krakowie, od 20 lat zajmuje się prawem podatkowym, doradzając klientom i reprezentując ich przed organami skarbowymi oraz sądami administracyjnymi.

Ten produkt jest dostępny w karnecie: