CSR, reklama, sprzedaż premiowa, sponsoring, reprezentacja (CIT+PIT+VAT) (26.07.2022)

Dostęp na Cena
365 dni 200,00 zł netto (246,00 zł brutto) / 1 os.

Cena zawiera:
  • roczny dostęp do nagrania wideo ze szkolenia,
  • roczny dostęp do materiałów szkoleniowych (pdf do pobrania),
  • roczny dostęp do imiennego certyfikatu szkoleniowego (pdf do pobrania).

Nagranie szkolenia, które odbyło się w dniu 26.07.2022 r.
Czas trwania: 2,5 godz.

Tematyka: VAT CIT PIT

  1. Podstawowe pojęcia
    1. CSR – społeczna odpowiedzialność biznesu
      1. próba zdefiniowania CSR
      2. działania CSR na przykładach zaczerpniętych z obrotu gospodarczego
    2. Reklama
    3. Sprzedaż premiowa
    4. Sponsoring
    5. Reprezentacja
  2. Podatek VAT
    1. Działanie w charakterze podatnika VAT (działalność charytatywna vs działalność gospodarcza)
    2. Prawo do odliczenia podatku naliczonego względem CSR, reklamy, sprzedaży premiowej, sponsoringu, reprezentacji – ocena związku z działalnością gospodarczą (opodatkowaną)
    3. Nieodpłatne przekazanie towarów w kontekście CSR, reklamy, sprzedaży premiowej, sponsoringu, reprezentacji
      1. cele działalności gospodarczej vs cele niezwiązane z działalnością gospodarczą
      2. wyjątki dotyczące próbek, prezentów o małej wartości oraz towarów o charakterze niekonsumpcyjnym
    4. Nieodpłatne świadczenie usług w kontekście CSR, reklamy, sprzedaży premiowej, sponsoringu, reprezentacji:
      1. nieodpłatne użycie towaru
      2. nieodpłatne świadczenie usługi z uwzględnieniem wykładni unijnej
    5. „Technikalia” wykazywania dla celów podatku VAT nieodpłatnych świadczeń (obowiązek podatkowy, podstawa opodatkowania, wysokość opodatkowania)
    6. Barter oraz wspólne przedsięwzięcie gospodarcze a podatek VAT
  3. Podatek CIT/PIT
    1. Koszty uzyskania przychodów z tytułu zakupu usług promocyjnych/reklamowych/marketingowych/CSR
    2. Usługi reklamowe nabywane od zagranicznych przedsiębiorców a podatek u źródła (WHT)
    3. Jak dobrze dla celów podatkowych napisać umowę sponsoringową
    4. Kiedy wydatki mają reprezentacyjny charakter?
    5. Wydatki z tytułu sprzedaży premiowej a CIT
    6. Rozliczanie akcji marketingowych w PIT:
      1. Konkursy
      2. Sprzedaż premiowa
      3. Świadczenia związane z reprezentacją i reklamą
      4. PIT-11 przekazywany wraz z prezentem

Katarzyna Wojtowicz-Janicka

Wspólniczka w kancelarii Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka w Krakowie, od 16 lat zajmuje się prawem podatkowym, doradzając klientom i reprezentując ich przed organami skarbowymi oraz sądami administracyjnymi.

Paweł Łabno

Wspólnik w kancelarii Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka w Krakowie, od 18 lat zajmuje się prawem podatkowym, doradzając klientom i reprezentując ich przed organami skarbowymi oraz sądami administracyjnymi.

Ten produkt jest dostępny także w karnecie: