Influencer versus PIT-CIT-VAT (09.05.2025)

Dostęp na Cena
365 dni 40,00 zł netto (49,20 zł brutto) / 1 os.

Cena zawiera:
  • roczny dostęp do nagrania wideo ze szkolenia,
  • roczny dostęp do materiałów szkoleniowych (pdf do pobrania),
  • roczny dostęp do imiennego certyfikatu szkoleniowego (pdf do pobrania).

Nagranie szkolenia, które odbyło się w dniu 09.05.2025 r.
Czas trwania: 2 godz.

  • 10:00-12:00 Szkolenie online
  • 12:00-12:30 Sesja pytań i odpowiedzi
Tematyka: VAT CIT PIT
  1. Uwagi wstępne
  2. Podatek VAT
    1. Influencer a status podatnika VAT
    2. Influencer a rodzaje świadczonych usług – w szczególności
      1. reklama
        1. product placement
        2. person placement
      2. udostępnianie powierzchni reklamowej na stronie internetowej itd.
      3. powstrzymanie się od określonych działań
      4. sprzedaż towarów i usług
      5. pośrednictwo w sprzedaży towarów i usług
    3. Podstawa opodatkowania a formy wynagrodzenia influencera
      1. wynagrodzenia w formie rzeczowej (towar, usługa)
      2. wynagrodzenie w formie praw majątkowych (np. uprawnień do znaczących rabatów itp.)
      3. wynagrodzenie pieniężne
    4. Formy dokumentowania świadczeń influencera dla celów podatków VAT
      1. perspektywa influencera
      2. perspektywa firmy współpracującej z influencerem
    5. Influencer a kontrahenci zagraniczni (sygnalizacja potencjalnych dalszych „obszarów” na gruncie podatku VAT)
    6. Influencer a odliczanie podatku naliczonego
    7. Dodatkowe uwagi w kontekście podatku VAT
    8. Influencerzy a przestępczość gospodarcza i skarbowa – sygnalizacja problemu
  3. Podatek CIT/PIT
    1. Forma opodatkowania influencera prowadzącego działalność gospodarczą
      1. skala
      2. liniówka
      3. a może ryczałt od przychodów ewidencjonowanych?
    2. Źródła przychodów w podatku PIT influencera nieprowadzącego działalności gospodarczej
      1. działalność wykonywana osobiście
      2. inne źródła
    3. Przychody z działalności influencera z tytułu
      1. reklamy
        1. product placement
        2. person placement
      2. udostępniania powierzchni reklamowej na stronie internetowej itd.
      3. powstrzymania się od określonych działań
      4. sprzedaży towarów i usług
      5. pośrednictwa w sprzedaży towarów i usług
    4. Jakie wydatki influencer prowadzący działalność gospodarczą może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
    5. Podatek u źródła płacony przez influencerów z tytułu zakupu usług reklamowych nabywanych od zagranicznych portali internetowych
  4. Pytania i odpowiedzi
Katarzyna Wojtowicz-Janicka

doradca podatkowy, radca prawny

Wspólnik w kancelarii Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka w Krakowie, od ponad 20 lat zajmuje się prawem podatkowym, doradzając klientom i reprezentując ich przed organami skarbowymi oraz sądami administracyjnymi.

Paweł Łabno

doradca podatkowy

Wspólnik w kancelarii Czyż Łabno Wojtowicz-Janicka w Krakowie, od ponad 20 lat zajmuje się prawem podatkowym, doradzając klientom i reprezentując ich przed organami skarbowymi oraz sądami administracyjnymi.

Ten produkt jest dostępny w karnecie: